Saturday, March 10, 2012

ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး (MPT) မွ (Bill) ဖုန္းက်သင့္ေငြမ်ားကို မွန္ကန္ေသာနည္းျဖင့္ ေတာင္းခံေစလို

ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးမွ ငွားရမ္းအသံုးျပဳခြင့္ေပးထားေသာ Mobile ဖုန္းမ်ားတြင္ (Prepaid Card) ေငြႀကိဳသြင္းသည့္စနစ္ျဖင့္ သံုးစြဲရပါေသာေၾကာင့္ မ်ားစြာပင္ အဆင္ေျပလွပါသည္။  ဆက္သြယ္ေရးအေနျဖင့္ ယခင္ကသို႔ ဖုန္းမ်ားကို ၀န္ထမ္းသက္သာစရိတ္မ်ား ေတာင္းယူခြင့္လည္း မရွိေတာ့ေပ။ ေငြႀကိဳသြင္းစနစ္သာအဆင္ေျပပါသည္။ ဖုန္းလိုင္းေကာင္းမြန္ရန္အတြက္ ျပဳလုပ္ေပးေနသည္ကုိလည္း အျမန္ဆံုးေဆာင္ရြက္ေပးပါက သံုးစြဲသူျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ ေက်းဇူးလည္းအထူးပင္တင္ပါသည္။ ယခုအေျခအေနမွာ ဖုန္းေျပာလွ်င္ “ၾကားလား...၊ ၾကားလား...၊ ေၾကာင္လား...” ေမးေနရင္းျဖင့္ ဖုန္းဘီလ္တက္ၿပီး ဖုန္းလိုင္းက်သြားသည္သာ မ်ားပါသည္။ ဖုန္းလိုင္းမေကာင္းေသာေၾကာင့္ ဖုန္းေျပာလွ်င္လည္း ေအာ္ေျပာရလြန္းလို႔ တစ္ရပ္ကြက္လံုးပင္ၾကားရသည္။ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးတြင္ စားေပါက္ဖန္ရန္မွာ ယခင္ကဲ့သို႔ အေၾကာင္းမလွေတာ့ေပ။ သမၼတႀကီးအား အထူးပင္ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ သို႔ပါေသာ္လည္း (Prepaid Card) ေငြႀကိဳသြင္းစနစ္အသံုးမျပဳရေသးေသာ ၁၅ သိန္းခြဲတန္ CDMA 450 ႏွင့္ GSM ဖုန္းမ်ားက်န္ရွိေနေပေသးသည္။ ၁၅ သိန္းခြဲတန္ ငွားရမ္းအသံုးျပဳခြင့္ေပးသည့္အခ်ိန္က တနသၤာရီတိုင္း၊ ၿမိတ္ၿမိဳ႕တြင္ တိုင္းရန္ပံုေငြအတြက္ ၂ သိန္း အပိုသြင္းရေသးသည္။ ဖုန္းေစ်းသာမ်ားၿပီး မည့္သည့္ ၀န္ေဆာင္မႈမွ မရရွိေပ။ ထိုဖုန္းသံုးစဲြေနသူမ်ားမွာ ကံဆိုးၿပီးရင္း ဆိုးလွေပသည္။ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးမွ ဖုန္းဘီလ္မ်ားကို ေတာင္းခ်င္သလိုေတာင္း၊ ဖုန္းမ်ားကို အေၾကာင္းမၾကားဘဲ ပိတ္ခ်င္သလိုပိတ္၍ ဒဏ္ေၾကးေငြမ်ားကို မေဆာင္ခိုင္းသင့္ေပ။ ဖုန္းဘီလ္မ်ားလည္း ဖုန္းမသံုးစြဲဘဲ ဖုန္းပိတ္ထားသည့္ လမ်ားတြင္ပါ ဖုန္းဘီလ္မ်ားတက္ေနပါသည္။ အင္မတိအင္မတန္ပင္ ထူးဆန္းလွပါသည္။  ၄င္းအေျခအေနႏွင့္ပတ္သက္၍ သိရွိလိုပါသျဖင့္ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးသို အေၾကာင္းၾကားေမးျမန္းေသာအခါ “ဖုန္းမ်ားသည္ ဖုန္းလိုင္းက်သည့္အခ်ိန္တြင္ အသံုးျပဳပါက ပိုမို၍ ဖုန္းဘီလ္တက္ေၾကာင္း၊  ဖုန္းေခၚ၍မ၀င္လွ်င္လည္း ဖုန္းဘီလ္တက္ေၾကာင္း” စသျဖင့္ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။ ေတာ္ေတာ္ေကာင္း လိုက္သည့္နည္းပညာ ေျဖၾကားခ်က္ပင္။ ထိုေၾကာင့္ပင္ တမင္တကာ ဖုန္းလိုင္းမ်ားကို က်ေအာင္လုပ္ေနသလားပင္မသိေပ။ ဖုန္းဘီလ္နဲ႔ပတ္သက္၍ အေသးစိပ္ေတာင္းျပန္လွ်င္လည္း တစ္လေလာက္ၾကာမည္၊ ဟိုမွာစာတင္ရမည္၊ ဒီမွာစာတင္ရမည္ဆိုၿပီးေတာ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေပးေနေပသည္။ ဘယ္လိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ပင္ျဖစ္ေစကာမူ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ထမ္းမ်ားအေနျဖင့္ ဖုန္းဘီလ္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ သံုးစြဲသူမ်ားကို မသိနားမလည္ရင္လည္း  သိနားလည္ေအာင္ ခိုင္မာသည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ရွင္းျပသင့္ၿပီး၊  ဖုန္းဘီလ္မ်ားကိုလည္း မွန္ကန္ေသာနည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ ေတာင္းခံေစလိုပါသည္။ အက်င့္ပ်က္၀န္ထမ္းမ်ားေၾကာင့္ က်န္သည့္၀န္ထမ္းမ်ားကိုပါ နာမည္ပ်က္ေစၿပီး အစိုးရကိုပါ ထိခိုက္ေစႏိုင္ပါသည္။